Motivele pentru care e periculos sa dormi doar 6 ore pe noapte

Pentru a avea un organism sanatos si energic, rezistent la stres si afectiuni grave este necesar sa dormi cat mai mult. Chiar daca programul tau este foarte incarcat, specialistii recomanda sa transformi odihna intr-o prioritate, indiferent de varsta.


Multi dintre noi cred ca rolul somnului este doar cel „de frumusete”. Ei bine, nu e asa, un somn odihnitor este esential pentru un corp sanatos si o stare de spirit buna in permanenta. Aloca timp pentru cea mai lunga „actiune” din dormitor.

In medie o persoana are nevoie de 7 pana la 9 ore de somn pe noapte, daca vorbim de copii acestia au nevoie de mult mai mult timp pentru odihna, ajungand pana la 11 ore.

Iata care sunt principalele 6 riscuri la care te expui daca dormi doar 6 ore pe noapte:

Creste riscul bolilor cardiovasculare

Este deja cunoscut faptul ca somnul regleaza functiile naturale ale organismului, ajuta corpul sa isi indeplineasca procesele si sa isi „reseteze” nivelul de energie. De acee este foarte important sa ai o saltea confortabila pentru un somn odihnitor.

Studii medicale efectuate de-a lungul anilor au demonstrat ca un somn prea scurt, de o calitate slaba, este direct legat de o sanatate mai putin buna.

Printre efectele somnului insuficient se numara si cresterea tensiunii arteriale, dar si cresterea riscului de boli cardiovasculare, in general.

Slabeste sistemului imunitar

Daca organismul uman nu primeste odihna de care are nevoie, acesta incepe sa consume din propriile resursele. Prin urmare, va deveni din ce in ce mai slab.

Cercetari din domeniul medicinei arata ca un corp privat de cele minimum 7 ore de somn este mai predispus bolilor. De asemenea, un studiu demonstreaza ca oamenii sunt mai sensibili in fata virusurilor gripale atunci cand nu se odihnesc suficient de mult.

Un nivel crescut de stres

Stresul este asociat cu multe aspecte din viata cotidiana, precum sarcinile zilnice nesfarsite, presiunea de la locul de munca, dar si lipsa unui stil de viata echilibrat.

Somnul este antidotul numarul 1 impotriva stresului, o odihna corespunzatoare ajutand corpul sa se relaxeze. Ai grija si la iluminatul din dormitor, fie caldura luminii artificiale fie trezitul cu lumina naturala.

Un somn insuficient permite secretia in exces a hormonilor asociati cu stresul, in timp ce o odihna corespunzatoare ajuta la ameliorarea starilor de anxietate si tensiune.

Deteriorarea memoriei pe termen scurt

Ai observat vreodata ca, dupa una sau mai multe nopti pierdute, ai tendinta de a te misca mai greu si de a uita lucruri foarte usor?

Ei bine, un somn insuficient duce la deteriorarea memoriei. Pe timpul noptii, creierul stocheaza amintirile si lucreaza „in fundal”, ajutand la fixarea acestora.

Cu cat dormi mai putin si sustii acest stil de viata, cu atat memoria ta pe termen scurt si mediu va avea de suferit.

Cresterea in greutate

In mod cert, somnul nu te poate ajuta sa slabesti, insa poate contribui direct la depunerea unor kilograme suplimentare.

Chiar daca te gandesti ca somnul excesiv este cel daunator pentru dieta, realul inamic este chiar lipsa de odihna.

Cand dormi prea putin, vei simti mult mai des nevoia de a consuma alimente de tip fast food si vei avea un apetit haotic, pe care nu vei putea sa-l stapanesti.

O cercetare recenta arata ca adultii si copiii care nu dorm suficient au un risc cu 55%, respectiv 89% mai mare de a fi supraponderali si de a dezvolta ulterior obezitate.

Mai putina putere de concentrare

Un somn de calitate este deosebit de important pentru sanatatea si productivitatea ta. Cand dormi mai putin de 7 ore pe noapte, puterea ta de concentrare scade semnificativ, mai ales pe termen lung. De aceea, te vei simti in permanenta obosit, vei avea o senzatie de ameteala, dureri de cap si un ritm lent.

In concluzie, somnul este foarte important in viata noastra. Chiar daca ai impresia ca, petrecand ore intregi peste program, vei fi mult mai productiv la birou, adevarul este altul. Odihneste-te cat mai mult si fa-o intr-un mediu potrivit necesitatilor tale.